Päivän Sana 30. elokuuta 2006
Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
Room. 8:31 KR33/38

Mitä tähän voi enää lisätä? Onko ihanampaa, kuin muistaa että Jumala on meidän vierellämme joka hetki. Kun tulee koettelemuksia ja vastoinkäymisiä, tietää ettei kuitenkaan ole yksin sen kaiken keskellä vaan voi luottaa Jumalan rakkauteen, joka auttaa jaksamaan. Onko ihanampaa, kuin muistaa olevansa osa Jumalan suurta suunnitelmaa. Olla se henkilö, jonka jokainen askel on Jumalan tiedossa ja jokainen kyynel, jonka vuodatan on merkittynä Jumalan muistiin.

Toinen tämänhetkinen suosikki Raamatunkohta on Roomalaiskirje 5.

3 Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä,
4 kestävyys auttaa selviytymään koetuksesta ja koetuksesta selviytyminen antaa toivoa.

5 Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.

Tämä on se jatkumo, jota tällä hetkellä muistelen mielessäni monta kertaa päivässä. Tätä kohtaa luen useamman kertaa päivässä ja maistelen sanoja suussani. Kuinka lohdullista tämä kohta Raamatusta on muistaa kun on vaikeaa!

Muutenkin olen tässä viime aikoina paininut Roomalaiskirjeen parissa, koska se on ollut lukuvuorossa (aloitin Uudesta Testamentista ja sen läpi luettuani siirryn Vanhaan Testamenttiin) ja sen lukeminen on myös tuntunut hurjan raskaalta. Kohta kohdalta se vain on alkanut aukeamaan ja olen löytänyt ne siemenet sieltä, mitä olen tarvinnut. Sieltä olen löytänyt suurimmat viisaudet ja lohdutuksen sanat, kun olen sitä tarvinnut. Siihen tarvitsin vain keskittymistä ja asiaan paneutumista, Pyhä Henki alkoi avaamaan noita kohtia minulle vasta kun näytin todella tahtovani sitä..